Jakýkoliv tisk ze systému lze odeslat mailem jako přílohu ve formátu pdf. Používá se to např. pro hromadné rozesílání faktur, upomínek ap. Po vyvolání tiskového dialogu můžete místo tisku nebo náhledu odeslat mail přímo ze systému tlačítkem E-mail, nebo otevřít vašeho výchozího e-mailového klienta tlačítkem E-mail (klient). V obou případech je pak možné mail dále upravit, dopsat text apod.
Nastavení odesílání mailů v systému
K odesílání mailů přímo ze systému je potřeba nakonfigurovat přístup k Vašemu SMTP serveru. Přístup by měl znát Váš IT správce.
V systému se tyto údaje zadávají v Nahrávání uživatelů (Nastavení → Uživatelé → Nahrávání uživatelů) v dolní části formuláře. Pokud byste si s nastavením nevěděli rady, kontaktujte naši technickou podporu. Na následujícím obrázku vidíte příklad nastavení odesílání mailů pro Gmail.
Několik poznámek:
- Pokud Váš poskytovatel podporuje šifrování, zaškrtněte políčko TLS (explicitní). Implicitní SSL zaškrtávejte jen, pokud to nijak jinak neodesílá (u některých posktovatelů).
- Ačkoliv na webu google udávají port 465, je potřeba použít port 25.
- U google mailu je potřeba povolit přístup pro „méně zabezpečené aplikace“: Ve webovém rozhraní Gmailu kliknout na mřížku služeb → Účet google → Přihlášení a zabezpečení → scrollovat dolů a zapnout „Povolit méně zabezpečené aplikace“.