Přihlašovací údaje pro Plátce
- Každý Odběratel / Plátce má jedny své unikátní přihlašovací údaje do klientského portálu
- Odběratel může spravovat v klientském portálu všechna svá odběrná místa
- Pro každé odběrné místo může přidat ještě unikátní přístup Správce odběrného místa viz níže
- Důležité je číslo plátce, tedy pokud je odběratel v systému zadán vícekrát s různými čísly plátce, ale stejnými údaji, program je chápe jako zcela odlišné odběratele a pro každého odběratele má přiřazené vlastní přihlašovací údaje
- TIP: Pokud máte odběratele s více odběrnými místy a požaduje pro každé odběrné místo samostatnou fakturu, doporučujeme neřešit to dvěmi plátci se shodnými údaji, ale mít je přiřazené pod jednoho plátce a samostatné faktury řešit přes pole Párovací symbol pro oddělenou fakturaci v Odběrných místech
- Tak docílíte, že pro dané odběrné místo se vystaví faktura samostatně, zároveň budete mít odběrná místa přiřazená k jednomu plátci
- Přihlašovací údaje a hesla je možné při zavádění hromadně vygenerovat, respektive při vytvoření nového plátce se automaticky vytvoří
- Je možné nastavit, aby Klientský portál po přihlášení do portálu vyžádal po odběrateli změnu hesla, což se hodí zejména při zavádění programu, kdy vygenerovaná hesla poslouží jako jednorázová
- Pokud odběratel zapomene heslo, může si jej nechat přes portál poslat na e-mail, případně je možné v Nahrávání odběratelů mu jej upravit
- Odběratelé mají možnost přihlásit se do portálu přihlašovacím jménem či e-mailem, pokud adresa splňuje:
- E-mail se vyskytuje v programu unikátně pouze jednou, tedy není zadán u více odběratelů jako Fakturační e-mail
- Řešení:
- Podívejte se, proč je e-mail v programu duplicitně.
- Může se stát, že tam odběratel zůstal v Nahrávání odběratelů dvakrát, ale druhý záznam nepoužíváte a je možné jej smazat / odstranit z něj e-mailovou adresu.
- Pokud potřebujete mít e-mailovou adresu v programu vícekrát, není možné se přes ní hlásit do klientského portálu, protože nelze jednoznačně určit, ke kterému odběrateli ukazuje a která odběrná místa zobrazit.
- Řešení:
- Není nastaveno více e-mailových adres, kam mají chodit faktury
- Lze místo Přihlašovacího jména napsat e-mailovou adresu, přes kterou se odběratel chce hlásit.
- Pro fakturaci je možné ponechat více e-mailových adres pro zasílání
- E-mail se vyskytuje v programu unikátně pouze jednou, tedy není zadán u více odběratelů jako Fakturační e-mail
Rozeslání e-mailů s jednorázovými přihlašovacími údaji
- Můžete z programu rozeslat hromadně e-mail, kdy každému odběrateli, pro kterého evidujete e-mailovou adresu, rozešlete zprávu včetně jednorázových přihlašovacích údajů
- Odběratel po přihlášení do portálu bude vyzván ke změně hesla a pokud nemá vyplněno, tak i k doplnění telefonního čísla
PDF leták ke klientskému portálu pro místní zpravodaj
- Vodárnám nabízíme zpracování informačního PDF letáku o klientském portálu pro zákazníky, který můžete vložit například do místního zpravodaje
- Pro vytvoření nás kontaktujte
Text na fakturu
- Aby se informace o klientském portále dostala i k zákazníkům bez zadaného e-mailu, nabízíme možnost informačního textu na fakturu
- Pro zákazníky, kteří se ještě nepřihlásili, může faktura obsahovat text včetně jednorázových přihlašovacích údajů
- Pro zákazníky, kteří se již přihlásili, může být na faktuře text například pouze informativní, abyste jim portál připomněli
Správce odběrného místa
- Pro každé odběrné místo maté možnost druhého přístupu do klientského portálu přes tzv. Správce odběrného místa
- Správce má přístup pouze ke konkrétnímu odběrnému místu, nikoliv ke všem odběrným místům odběratele
- Správce vidí pouze odečty a spotřeby na daném odběrném místě, nikoliv faktury a další údaje
- Správce vytvoříte tak, že v Nahrávání odběrných míst vyberete konkrétní odběrné místo, pro které chcete Správce odběrného místa vytvořit
- Kliknete v menu na Funkce / Přidat správce
- Zobrazí se vám v listě další záložka Správce, která obsahuje Přihlašovací jméno, heslo, e-mail a telefon
- Máte možnost odeslat Jméno a Heslo na Správce odběrného místa
Samoodečty přes webový klientský portál a schválování v Datainfo
- Odběratelé mají možnost ve webovém klientském portále zadat samoodečet.
- Vybraným uživatelům, kteří mají oprávnění pro schvalování samoodečtů či úpravy adresy, se zobrazí v Datainfu upozornění na nový samoodečet.
- Po zobrazení upozornění jděte do Nahrávání odběrů.
- Na horní liště menu zvolte Načíst data z virtuální kanceláře
- Schvalte, odmítněte či odložte na později samoodečty. Pokud máte samoodečtů více a potřebujete je hromadně odložit na později a práci přerušit, můžete zvolit tlačítko Přerušit.
- Po schválení/odmítnutí přijde odběrateli e-mail o přijetí/nepřijetí samoodečtu.
Změna zasílací adresy přes webový klientský portál a schválování v Datainfo
- Odběratelé mají možnost ve webovém klientském portále zažádat o změnu zasílací adresy, popřípadě zasílání faktur na e-mail.
- Vybraným uživatelům, kteří mají oprávnění pro schvalování úpravy adresy, se zobrazí v Datainfu upozornění na žádost o změnu adresy.
- Po zobrazení upozornění jděte do Nahrávání odběratelů.
- Na horní liště menu zvolte Načíst data z virtuální kanceláře.
- Schvalte, odmítněte či odložte na později žádost o změnu.